Vacature: Marketing Data-analist (30-38 uur)
Marketing Data-analist (30-38 uur)
Wat ga je doen als Marketing Data-analist?
Als Marketing Data-analist ben je verantwoordelijk voor het verzamelen, analyseren en rapporteren van data met als doel het verbeteren van onze marketingeffectiviteit. Je speelt een cruciale rol in het begrijpen van het gedrag van onze klanten en het bijsturen van onze marketingstrategieën om onze bedrijfsdoelstellingen te ondersteunen. De marketingafdeling bestaat uit een fijn team waarin alle ruimte is voor jouw ideeën.
Als Marketing Data-analist ben je een sleutelfiguur voor onze marketingafdeling en verbind je verschillende afdelingen door middel van waardevolle inzichten uit data. Daarnaast is het essentieel dat je op basis van data de prestatie van Muziekgebouw Eindhoven kunt visualiseren.
Jouw verantwoordelijkheden:
- Ontwikkelen en implementeren van methodes voor dataverzameling om kwalitatieve en kwantitatieve data van onze website, social media en ticketingplatform te verkrijgen. Om dit te realiseren werk je optimaal samen met het Ticketbureau;
- Analyseren van verkoop- en marketingdata om de effectiviteit van onze marketingcampagnes te meten;
- Gebruikmaken van statistische methoden om data te analyseren en significante inzichten te genereren;
- Samenwerken met de rest van het marketingteam om data gedreven besluitvorming te bevorderen;
- Creëren van duidelijke rapportages en dashboards voor het management en andere stakeholders;
- Aanbevelingen doen voor optimalisatie van de marketingstrategie en -uitvoering.
Dit verwachten we van onze Marketing Data-analist:
Je bent ambitieus, proactief en neemt jouw rol als data analist serieus.
Verder beschik je over:
- Bachelor- of masterdiploma in statistiek, informatica of marketing met een duidelijk accent op data-analyse;
- Minimaal 2 jaar ervaring in een data-analyserol, bij voorkeur in een marketingomgeving;
- Sterke kennis van analytische tools zoals Google Analytics, SQL, Excel en Meta data
- Ervaring met datavisualisatie- en rapportagetools;
- Uitstekende analytische en probleemoplossende vaardigheden;
- Vermogen om complexe data te vertalen naar begrijpelijke inzichten en actieplannen
Wat krijg je als Marketing Data-analist?
- Een prachtige én belangrijke functie bij een van de mooiste culturele instellingen van Nederland. Muziekgebouw Eindhoven is volop in ontwikkeling: er is dus veel ruimte om de functie naar eigen inzicht in te richten;
- Een marktconform salaris wat afhankelijk is van de kennis en ervaring die je met je meebrengt;
- 25 vakantiedagen (op basis van 38 uur) en 8% vakantiegeld;
- Een laptop van de zaak;
- Een goede pensioenregeling;
- Oprechte aandacht voor elkaar, waarbij de menselijke maat voorop staat;
- De mogelijkheid om gratis onze events en concerten te bezoeken;
- In principe werktijden van maandag tot en met vrijdag.
Klinkt dit jou als muziek in de oren?
Stuur dan vóór 01-12-2023 jouw CV en motivatiebrief naar hr@mgehv.nl. Heb je nog vragen over Muziekgebouw Eindhoven of de functie als Marketing Data-analist? Stuur ook dan een mailtje naar rob.van.der.donk@mgehv.nl of bel hem op 06-28445355.
Over Muziekgebouw Eindhoven
Wonen en werken in een eigentijdse, bruisende stad waar innovatie, design en technologie leidend zijn: dat is Eindhoven. De stad van Muziekgebouw Eindhoven, hét concertgebouw van Zuid-Nederland met internationale allure. Jaarlijks genieten in ons toonaangevende en dynamische concertgebouw meer dan 160.000 muziekliefhebbers van een ruim aanbod van concerten. Naast een brede basisprogrammering, ligt de focus van Muziekgebouw Eindhoven op internationale topconcerten variërend van klassiek, jazz, world en popmuziek. Ook vinden we het belangrijk om kansen te bieden aan muzikaal toptalent en het ontwikkelen van eigen producties en het initiëren van vernieuwende verbindingen.